49-Sonuç ve kapanış

Selim ÇELENK

40 Asırlık Türk Yurdu güzel Hatay’ın düşman işgalinden kurtarılarak Anayurda katılışına kadar geçen 19 yıllık süre içinde tanık olduğum ve içinde yaşadığım siyasal olaylara ait anıları, bu sayfalarda, gücümün yettiği, aklımın erdiği kadar kısaca belirtmeye, bu konuda olup bitenleri elimden geldiği kadar hislerime kapılmadan, tamamen objektif olarak açıklamaya çalıştım.

Ben bu anıları, bir tarih kitabı diye yazmadım. Bu işi ehline ve daha yetkililere bırakıyorum. İstedim ki bu anılar, benimle birlikte mezara gömülmesin, kağıt üzerinde saptansın.

Benden sonra bir gün Hatay tarihini yazacak olanlara bu anılar hafif bir ışık tutarsa bundan sadece mutluluk duyarım.

Bugünün genç kuşakları, Hatay Kurtuluş Savaşının hangi koşullar altında nasıl yapıldığını, nasıl sonuçlandığını öyle sanıyorum ki gerçek yönleriyle bilmezler. Olup bitenleri –hem de tam olarak değil- babalarından, dedelerinden dinlemişlerdir.

Ben ve benim yaşta olanlar –ki onların da sayısı maalesef çok azalmıştır- olayların içinde yaşamış, bunları izlemiştir. Sıkıntı ve üzüntü içinde 19 yıl yurdunun ve bayrağının hasretiyle yanıp tutuşan bizler bugünkü mutlu sonuca ulaşabilmek için çok ıstırap ve cefa çekmişizdir.

Hasret ve ıstırap dolu bu 19 yıl ulusların yaşantısında bir önem taşımaz. Fakat insan yaşantısında oldukça uzun bir süre sayılır.

O günleri yaşamış olan bizler, kendimizi Tanrı’nın en bahtiyar kulları saymaktayız.

Çünkü, 19 yıl, dünyanın en kudretli bir topluluğu olan Fransa gibi bir devletle yılmadan boğuşulmuş, mutlu bir başarı ile bu savaştan yüzde yüz zaferle çıkılmıştır.

Bundan duyduğumuz sevinç sonsuzdur.